Ekonomi

Tarihteki Önemli Yatırımlara Bir Göz Atıyoruz: Batmaz Gemi Titanik Ne Kadar Mal Oldu?

1912’de ilk yolculuğunda bir buzdağına çarparak batan ve asla batmayacağı söylenen Titanik’i hepimiz biliyoruz ama maliyetini bilmiyoruz. Döneminin en büyük gemisinin detaylarına bir göz atalım.

Öncelikle Titanik hakkında biraz bilgi verelim ve hafızamızı tazeleyelim.

31 Mart 1909’da başlayan Titanik’in inşası toplamda üç yıl sürdü. 25 katlı ve 53.000 tonun üzerindeki Titanik, White Star Line Lideri J. Bruce Ismay’ın Olimpik gemi sınıfının tasarımını ve inşasını vurgularken tasavvur ettiği her şeydi. Rakip firma Cunard’ın 1907’de zamanın en hızlı gemileri olan Moritanya ve Lusitania’yı denize indirmesinin ardından J. Bruce Ismay hızlı gemiler yerine büyük gemiler inşa etmeye karar verdi. Böylece Titanik’in fikir aşaması başlamış oldu.

Geminin maliyetini anlamak için, imkanlarına bir göz atalım.

Yaklaşık 900 fit uzunluğunda ve 53.000 tonun üzerinde ağırlığıyla Titanic, şirket liderinin talep ettiği gibi, 1912’de denizdeki en büyük gemi unvanını aldı. Ayrıca Titanic o dönemin en lüks gemilerinden biriydi. Geminin ana güvertesinde yüzme havuzu, spor salonu, Türk hamamı, kütüphane ve tenis kortu bulunuyordu. Birinci sınıf ortak odalar, zarif ahşap işçiliği, değerli mobilyalar ve diğer dekorasyonlarla süslendi. Yani gemi bu dönemde bile aktif olsaydı lüks sınıfta sayılırdı.

1912’de Titanik’i inşa etmenin maliyeti 7,5 milyon dolardı.

Elbette o zamanki 7.5 milyon dolar ile bugünün 7.5 milyon doları aynı değil. O zamanın parasını bu zamana uyarlarsak bu rakam 400 milyon doları buluyor. Maliyeti şok edici derecede yüksek olsa da bu kadar lüks ve gösterişli bir geminin maliyeti de pek farklı değil.

Geminin fiyatını öğrenmiş olsak da bilet fiyatları bizim için daha ilgi çekici olabilir.

Böylesine lüks bir gemiye herkesin binmesi mümkün değildi. Çünkü bilet fiyatları çok değerliydi. 1912’de üçüncü sınıf biletler 35 dolardı ve birinci sınıf konaklamalar 4.000 dolardı.

Titanic’te birinci sınıf bir süitte seyahat etmek 133.132 $ gibi ağır bir bedel.

Enflasyonu hesaba kattığınızda bile, maliyet şaşırtıcı derecede yüksektir. Bilet fiyatlarını bugüne göre hesaplarsak, Titanic’te birinci sınıf bir süitte seyahat etmek, 133.132 $’a denk geliyor. Birinci sınıf rıhtımların maliyeti 4.591 dolardır. İkinci sınıfta seyahat etmek istiyorsanız, maliyeti 1.834 dolar. Ekonomik seyahat dışında seyahat etmeyeceğini söyleyenler için üçüncü sınıf konaklama 1.071 dolara mal olacak.

Geminin maksimum kapasitesi 3547 kişiydi ancak kaza anında toplamda 1.317 yolcu ve 885 mürettebat vardı.

6 güçlü duyuya sahip 20 yolcu, sağlam ününe rağmen geminin batacağından korktukları için gemi hareket etmeden önce biletlerini iptal ettiler.

Küçük bir hesap defteri yapalım.

Yukarıdaki bilgiler göz önüne alındığında ve tüm birinci sınıf yolcuların rıhtım ücreti için 6 $ ödediğini varsayarsak (o zamanlar rıhtım ücreti olarak biletten ayrı olarak ödenen ekstra bir ücret vardı), toplam ücret 1912’de 90.455 $ idi. 2.75 milyon dolar.

Yani batmadığını varsayarsak Titanic’e iyi bir yatırım diyebiliriz.

İlginç bir şekilde hayatta kalanlar White Star Line’a 16 milyon dolarlık dava açtı. White Star Line yalnızca 664.000 $ ödedi

Ayrıca en pahalı süitin olanaklarına ve battığında orada kimin kaldığına bir göz atalım.

En pahalı süitte iki yatak odası ve bir oturma odası vardı. Oturan Amerikan sanatının hamisi Charlotte Drake Cardeza idi. Charlotte hayatta kalan hizmetçisi, hizmetçisi ve 36 yaşındaki oğluyla seyahat ediyordu.

haber-enez.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu